close
premier
utoljára
45625_-_254
Forrás: HBO

Minden idők 10 legjobb HBO-sorozata

Az HBO eddigi története során számos olyan sorozatot készített, amelyeket azóta is a televíziózás mérföldköveiként tartunk számon: azért, mert azóta kultuszstátuszba emelkedtek, azért, mert egy egész generáció számára meghatározóvá váltak, vagy pedig azért, mert olyan műfajban remekeltek, amelyeket a tévében csak ritkán látunk. Összeszedtük a tíz legjobb HBO-s szériát!

10. Trónok harca
A George R. R. Martin regényfolyama alapján készült sorozat körül szinte példa nélküli fanatizmussal bíró rajongótábor alakult ki a világon, köszönhetően a fantasztikus szereplőgárdának, a gyönyörű díszletnek és persze nem utolsó sorban Martin csavaros, kiszámíthatatlan történetének. A produkció akkora léptékűnek számít a tévézés világán belül, hogy valószínűleg egyetlen országosan fogható csatorna, de még a kábeladók jelentős része sem engedhetné meg magának anyagilag a gyártását. Arról nem is beszélve, hogy a fantasy - legyen az akármennyire grandiózus is - még mindig rétegműfajnak számít.
A Trónok harcának azonban sikerült bekerülnie a mainstreambe, hiszen annyi komplex karakter és értelmezési lehetőség rejlik benne - nem is beszélve a sokk-faktorról -, amelyet rég láttunk egyetlen sorozatban.



9. Törtetők

Miután a Szex és New York véget ért, óriási hiány keletkezett az olyan sorozatokból, amelyek néhány kiváltságos helyzetben élő barát életébe és mindennapjaiba kalauzolnak el bennünket. Ezt az űrt tömte be a Törtetők, amelyet akár a Szex és New York férfiváltozatának is felfoghatunk, csak éppen sztárcameók garmadájával. A sorozat a témájából kifolyólag könnyen átcsúszhatott volna önmaga paródiájába, de Kevin Dillon szerethető alakítása Jimmy Chase-ként, vagy a szuperügynök Ari Gold, Jeremy Piven megformálásában hitelessé és viccessé tette a szériát.



8. Az elit alakulat

A Steven Spielberg bábáskodása alatt készült Az elit alakulat pont olyan volt, amilyennek a Ryan közlegény megmentésének lennie kellett volna. A mozifilmmel ellentétben a minisorozat tökéletes arányokkal adagolta a háború brutalitását, és remek hangnemet ütött meg, nem is beszélve az egyik legmenőbb színészgárdáról, amelyet sorozat magáénak tudhatott: David Schwimmer, Simon Pegg, Michael Fassbender, Stephen Graham, Colin Hanks és Damian Lewis remekeltek. A fenti nevek, az óriási büdzsé és a velejéig profi stáb a garancia arra, hogy ha valaki leül végignézni Az elit alakulat 10 részét, a televíziós szakma egyik mestermunkájának lehet szemtanúja.



7. Boardwalk Empire
- Gengszterkorzó
A Boardwalk Empire képi világa sokszor már-már moziszerű, a legjobb kosztümöket jó eséllyel itt láthatjuk a tévében, és a díszletek olyannyira élethűek, hogy tényleg a '20-as évek szesztilalma alatt érezhetjük magunkat. De ez mind mit sem érne Steve Buscemi, Michael K. Williams vagy éppen Michael Shannon alakítása, és a gyönyörű ívvel felvázolt történet nélkül, amelynek középpontjában az emberi természet és a korrupció kapcsolata áll.



6. The Larry Sanders Show

Bár a "kora" miatt korántsem annyira élénken él a nézők emlékezetében ez show, mégis óriási jelentőséggel bír, ugyanis ez lehelt újra életet az HBO-ba a '90-es évek közepén, még az Oz, a Maffiózók és a Szex és New York indulása előtt. A The Larry Sanders Show az egyedi, ám zseniális humorával olyan később sikeres sitcomok előfutára volt, mint A stúdió, amelyet 3 Primetime Emmy-vel is díjaztak, vagy A színfalak mögött és pont az volt meg benne, ami a mai vígjátéksorozatokból hiányzik: az eredetiség.



5. Sírhant Művek
Ha egy sorozatot ugyanazzal a tollal vetnek papírra, amellyel az Oscar-díjas Amerikai szépség forgatókönyvét is írták, szinte garantált a siker, pedig egy temetkezési vállalkozásról szóló, diszfunkcionális kapcsolatokat bemutató, sötét hangulatú dramedy-t nem minden csatorna tűzne műsorra nyugodt szívvel. A Sírhant Művek abból a szempontból is újat hozott, hogy David Fisher (Michael C.Hall) személyében itt mutattak be először az amerikai televíziózásban egy összetett, hiteles, és a saját szexualitásával küzdő meleg karaktert.



4. Szex és New York

A sugárzása idején a Szex és New York több szempontból is az egyik legfontosabb sorozat volt a televízióban - legalábbis női szemszögből mindenképp. Először került ugyanis középpontba kendőzetlenül a tévében a női szexualitás, ráadásul egy akkortájt kiforrott életstílusra, a szingliségre reflektált. Bár a később készült két mozifilm inkább a hiúságra és a cipők fetisizálására koncentrált, a sorozatban azért találni számos olyan bátor és okos gondolatot, amelyek azt bizonyítják, hogy az írók igenis megmerítkeztek a nőiség problémakörében.



3. Félig üres

A Félig üres az egyik legviccesebb sitcom, amely jelenleg fut - már ha a valaki nyitott a Seinfeldnél is cinikusabb hangvételre. Larry David napjaink egyik legkiválóbb komikusa, pláne hogy még a sorozat sokadik évadánál sem lehet egyértelműen eldönteni az abszurd pillanatok és a kétértelműség határán egyensúlyozva, hogy hol ér véget a valós Larry David és hol kezdődik a fikciós énje. A Félig üres már tizenhárom éve képernyőn van az Egyesült Államokban, de még tizenhármat simán ott tölthetne, ugyanis azon kevés sitcomok közé tartozik, amelyek az esztendők múlásával is viccesek tudtak maradni.



2. Maffiózók

A Maffiózók azért lehetett az egyik legkiválóbb dráma a televízióban, mert tökéletesen elegyítette másik két remekmű komponenseit: A keresztapa bensőséges családi drámáját és a Nagymenők izgalmát. David Chase sorozata azért volt intelligens és egyben vicces is, mert bepillantást engedett abba a mindennapos küzdelembe, amely azoknak az embereknek a mozgatórugója, akik a bűn mellett kötelezték el magukat, és meg sem próbálja szűkre szabott, steril és kimért öltönyösökkel ábrázolni a szervezett bűnözés világát. A Maffiózók a sorozatok közül elsők között állított a főszerepbe egy igaz anti-hőst Tony Soprano személyében, és a húzás olyannyira kifizetődőnek bizonyult, hogy a Maffiózók a mai napig az HBO legnézettebb szériájának számít.



1. Drót

Valószínűleg sosem lesz még egy olyan sorozat, mint David Simoné volt. A csóró utcai drogdílertől egészen a hatalmat birtokló politikusokig, minden egyes társadalmi rétegről tűpontos szociális kórképet adott, és hiába a kábítószerek elleni küzdelem adta a gerincét a történetnek, olyan témákat is érintettek a szériában, mint az oktatás, az újságírás, a bűn gazdasági vetületei és a bevándorló munkások küzdelmei. A Drót sosem látott mélységig merült a szociális problémákban, de ennek megvolt a hátulütője is. A sorozat sokáig nem igazán hozott jó nézettséget az HBO-nak, és a mainstream média is hanyagolta a Drótot, ám a csatorna mégis hagyta, hogy Simon mind az öt évadot levezényelje a saját szájíze szerint, és bizony nekik lett igazuk. A szájhagyomány és a DVD-s megjelenés után a széria egyre népszerűbb lett, míg nem abba a státuszba került, hogy gyakorlatilag az összes kritikus a legjobb sorozatokat taglaló listáján az első helyen szerepel - csak úgy, mint nálunk is.

2013-11-27 | Forrás: WhatCulture!

Tisztelt Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a jelen honlap cookie-kat használ olyan webes szolgáltatások és alkalmazások nyújtása céljából, melyek cookie-k nélkül nem lennének elérhetőek az Ön számára. A jelen honlap használatával Ön hozzájárul, hogy a böngészője fogadja a cookie-kat.

 

A cookie-k használatáról és a használatuk módosításáról itt tájékozódhat.


Többet ne jelenjen meg