close
premier
utoljára
33998_-_254

Így készült a Csata a Feketevíz-öbölben

Emlékeztek a második évad beharangozó mondatára? A háború közeleg! Mostanra meg is érkezett, a kilencedik epizódban gigantikus összecsapásra számíthatunk. A készítők elárulták, hogy készült a Csata a Feketevíz- öbölben!
Olyan lesz a Csata a Feketevíz-öbölben, mint egy rövidfilm! Elképesztő!(D.B.Weiss)

A harc szele lengte be a második évad első nyolc részét, most viszont már tényleg nincs hova bújni. Eddig sem panaszkodhattunk, hiszen a kardforgatás, a kivégzések, a kínzás, a cselszövés és a mágia, a szerelem és szex is szerves részét alkotta a George Martin világát bemutató tévésorozatnak. A Trónok harca 2. évadának következő, kilencedik részét azonban a harc uralja. Az Entertainment Weekly meginterjúvolt a sorozat készítőit az ominózus epizód készítése kapcsán.

Meséljetek a kilencedik rész elkészítésének legnagyobb kihívásairól!

D. B. Weiss: A Battle of the Blackwater forgatása roppant kalandos volt. Szakadt az eső, mi pedig bokáig gázoltunk a sárban. De erőteljes harc lesz a képernyőn, igazi tengeri ütközet, sok-sok vizuális elemmel.

David Benioff: Egy hónapon keresztül minden éjszaka forgatni, azt hiszem, ez csak a vámpírokat nem terheli meg. Belfastban dolgoztunk, ahol az idő igen hideg és esős, nem is beszélve a töménytelen mennyiségű sárról. A nehéz körülményeket megérezte az egész stáb, de aztán amikor az eredményt viszontlátod a képernyőn, rájössz, hogy megérte. A szél belekap a szereplők hajába, hunyorognak, mert szemerkél az eső. Ettől lesz hiteles!

Benioff: De nem csak a természeti erők jelentettek kihívást. Az utolsó pillanatban a rendezőnek ki kellett szállnia, egész pontosan egy héttel a rész forgatása előtt. Gyorsan végignéztük a lehetséges rendezők listáját, és Neil Marshall neve merült fel. Őt A kilencedik légió és a Dog Soldiers címá alkotásokról ismerhetjük, olyan filmek fűződnek a nevéhez, melyek nagyon intenzív, meggyőző akciójelenetekkel bírnak, nem túl nagy költségvetésből. Neil nem ismerte a Trónok harca történetét, úgyhogy tarottunk neki egy gyorstalpalót.

Nagyon lelkes volt, azonnal beleszeretett a történetbe, úgyhogy tökéletes választás volt a rendezői szerepre. Úgy festett munka közben, mint egy gyerek, amikor beszabadul a játékbirodalomba. Felépítettünk egy 80 láb (28, 4 méter) magas hajót, teljesen felszerelt várfalakat húztunk fel, kapukat. Éjszakai jelenetekre készülhetnek a nézők, ami sokat dob a látványvilágon. Annyit elárulhatunk, hogy a lángoló nyilakra gondolunk.

Az eddig elhangzottak alapján A Gyűrűk Ura: A két torony Helm-szurdoki csatája ugrik be.

Weiss: Ami az anyagi forrásokat illeti, szerintem az ottani látványvilággal nagyon nehéz felvenni a versenyt. Mi inkább a karakterekre koncentráltunk, és inkább az ő élményeiket helyeztük közzéppontba, mintsem a szemkápráztató látványt.

Benioff: Az a mi szerencsénk az említett filmhez képest, hogy mire elértünk a történetben a csata részhez, a nézők már közel 19 órát töltöttek el a szereplők között, így remélhetőleg jobban is aggódnak a sorsukért. Amúgy eléggé behatárolt egy-egy harci jelenet technikailag a filmvilágban: vagy az a megszokott, hogy látunk egy százezres nagyságrendű hadsereget, akik célba vesznek egy kétszázezer tagot számláló csapatot, vagy azt követjük végig, ahogy egy gyalogos katona rohan karddal, vagy valamivel a kezében, és nem érvényesül a csata nagyszabású jellege, mert csak azt mutatja, ami közvetlenül az említett katonával történik.

Minden szempontból extra, erőn felüli ez a rész?

Benioff: A költségek tekintetében is, igen. Plusz forrásokat igényelt a forgatás és az utómunka, úgyhogy kénytelenek voltunk bekopogni az HBO ajtaján, és előadni, hogy “Csak most az egyszer!" Persze megkérdezték, miért érezzük szükségesnek, hiszen az első évadban is voltak csatajelenetek, de nem ekkora szabásúak. De aztán elmondtuk, hogy a mi hajóink a valóságban is egy öbölben úszkálnak majd, így aztán rábólintottak.

Olyan lett az ominózus rész, amilyennek megálmodtátok?

Benioff: A végeredmény felülmúlta a várakozásainkat. Jelentős szerepe volt ebben az emberfeletti teljesítményt nyújtó vizuális effektekért felelős csapatunknak, melyet Steve Kullback és Rainer Gombos vezetett. Szerintem az, amikor Melisandre szül, és egy árny villan fel előttünk, a sárkányok részletessége vagy Pyke, a Greyjoy-kastély kidolgozottsága önmagáért beszél. Tehetségről árulkodnak, Oscar-díjat érdemelnének a fiúk!

A kilencedik részben pedig még hangsúlyosabb és kidolgozottabb a látvány. Több effektet használtunk, hiába akartunk csínján bánni vele a sorozatban, itt nem lehetett másként.

Weiss: De azért nem minden a vizualitásra épül. A csatajeleneteknél nagyon fontos a zene is, és nekünk ebben is profi csapatunk volt. Ramin Djawadi, a zeneszerző munkája tökéletesen követi a csendesebb vagy épp a robbanásszerű cselekményvezetést. Nem beszélve a hangmérnökről, aki hét napot dolgozott egy héten, napi 16 órát, csak emiatt az egy epizód miatt. Mondhatjuk, hogy Peter Brown egy igazi hős. Olyan lesz a Csata a Feketevíz-öbölben, mint egy rövidfilm! Elképesztő!

De lényegében mindenkit egyesével ki lehetne emelni a csaptatból. Például a poszt-producert, Greg Spencet, aki szintén kitett magáért, nemcsak ebben az epizódban, hanem az egész évadban.

Nagy különbség van aközött, amit a képernyőn látunk és amit leforgattatok?

Benioff: Igen. Leginkább a csaták tekintetében. Anyagi okok miatt eddig gyakorlatilag nem is volt, végig a Feketevíz-öböl harcra koncentráltunk, de ezt is csak az extra anyagi hozzájárulás tette lehetővé. Az idő és a pénz volt az a két legfontosabb tényező, ami mentél kitaláltuk, hogy mi az, amit meg tudunk mutatni a könyvek világából, és mi az, amit fájó szívvel ugyan, de ki kell hagynunk.

Weiss: Feltűnt, hogy a fantasy műfajában kevés a tengeri csata. Ezt magyarázza az is, hogy sokkal nehezebb megvalósítani, mint a szárazföldit. Ráadásul George történetében fontos szerepe is van annak, hogy ki vívja a csatáit tengeren és ki a szárazföldön.

George R.R. Martin írta ezt az epizódot is. Segített nektek abban, hogyan fűzzétek a cselekményszálakat a sorozatban?

Weiss: Igen. Egyeztettünk vele, hogy melyik karakterre, melyik eseményre koncentráljunk inkább, ha már muszáj szelektálni. Még az elején történt az a kicsit kínos eset, amikor elvittük őt az egyik forgatási helyszínre. Megszólalt, hogy "Akkor ez az a hely, ahol felvesztek egy jelenetet az én epizódomból?" Egymásra néztünk, majd válaszoltunk, hogy "De hiszen mindegyik epizód a tiéd!". Minden karakter, minden fordulat az ő fejében született meg. Nála jobb csatalírásokkal senki nem büszkélkedhet. De neki is, nekünk is, és a nézőknek is meg kell barátkoznia azzal, hogy ilyen bőséges anyagot egy tízórás sorozatba lehetetlen beletenni.

Forrás: EW.com

2012-05-25

Tisztelt Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a jelen honlap cookie-kat használ olyan webes szolgáltatások és alkalmazások nyújtása céljából, melyek cookie-k nélkül nem lennének elérhetőek az Ön számára. A jelen honlap használatával Ön hozzájárul, hogy a böngészője fogadja a cookie-kat.

 

A cookie-k használatáról és a használatuk módosításáról itt tájékozódhat.


Többet ne jelenjen meg