close
premier
utoljára
19351_-_254

“Úgy tekintünk a televízióra, mint ami épp az aranykorát éli”

Interjú Will Schefferrel és Mark V. Olsennel, a Hármastársak (Big Love) készítőivel az ötödik évadról.
Szerelmesek lettünk abba a művészi kifejezési formába, amit az epizódikus televíziózás lehetővé tesz. (Will Scheffer, Mark V. Olsen)

Mark és Will is a vonalban van?

Igen, itt vagyunk mind a ketten.

Remek. Eszter vagyok Budapestről. Nagyon sajnálom, hogy nem láthatlak titeket.

Mark: Leírhatom neked Will-t, ha szeretnéd.

Először is hadd kérdezzem meg, honnan jött az ötlet, hogy ilyen megragadó és érzékeny történetet írjatok, amilyen a Hármastársak. Mondhatjuk, hogy egy olyan életmódról, amely a legáltalánosabban vett amerikai életstílustól távol áll.

Mark: Igen, ez az életmód távol áll az általánostól, de a témák nagyon is a fősodorból származnak. A fő motívumok a családról, egy nagy családban való élet összetettségéről és bonyolultságáról szólnak. Mindezt egy Nebraskában töltött családi karácsony ihlette, amikor mindenki egy kicsit túl sokat ivott. Nagyon sok volt az elfojtott agresszió és veszekedés. Minden este valaki sírt egy kiadósat valami miatt és mi azt gondoltuk, hogy ez maga egy show, egy nagyszerű show erről a nagy és rendetlen családról. A többnejűség csak egy kicsit különböző módja volt annak, hogy ezt bemutassuk.

Valószínűleg elég sokat kutattatok a poligámiáról és a teljes koncepcióról. Csak a szakirodalomban vagy személyes kapcsolatokon keresztül is folytattátok a kutatást?

Will: Mindkét módon. Mark nagyon jó információgyűjtésben. Mindeketten nagyon sok irodalmi kutatást végeztünk, folyóiratokban, tudományos publikációkban, bírósági jegyzőkönyvekben kutakodtunk. Azután elmentünk Utah-ba, és megpróbáltunk a mormon közösségből annyi különböző emberrel találkozni, amennyivel csak lehet. Egy kicsit ijesztő volt poligám házakba látogatni, de megtettük, ami tőlünk tellett, hogy ezekkel az emberekkel is kapcsolatba kerüljünk.

Nyitottak voltak és beszéltek nektek ezekről a dolgokról?

Will: Azt hiszem, hogy sokan egy kicsit zaklatottak voltak. És kicsit féltek. Nem igazán tudták, hogy mi a tervünk, de többen igazán boldogok voltak, hogy beszélhettek. El akarták oszlatni a félreértéseket, amelyeket ismernek az életmódjukkal kapcsolatban. Információkkal akartak szolgálni a médiában szerintük nem megfelelően tálalt dolgokról velük kapcsolatban.

Mark: Pont mielőtt az első show elkezdődött az emberek nagyon idegesek voltak, beszélni akartak velünk. Ahogy Will említette, nem tudták, hogy mit tervezünk. Ez az életmód illegális, ezért nagyon aggódtak, hogy a nyilvánosság elé állnak és azonosítják magukat. De miután lement az első rész, sorban álltak, hogy elmondhassák nekünk a történetüket. Azt akarták, hogy az ő sztorijuk is benne legyen a tévében.

Hogyan került a projekt az HBO-hoz?

Will: Mark és én külön-külön dolgoztunk már sok éve. Már 20 éve együtt élünk, de mindkettőnknek külön karrierje volt és sokat írtunk az HBO-nak. Úgy éreztük, hogy ez a projekt csak az HBO-nál élhet teljes életet. Az országos amerikai tévék nem voltak elég érettek erre. Éreztük, hogy ez az egyetlen hely számára, ezért az HBO-ra fókuszálva készítettük el a prezentációnkat. Hosszú ideig csiszoltuk és végül azokkal az emberekkel találkoztunk, akiket már ismertünk, így tulajdonképpen akkor a szobában lévő barátainknak adtuk el az ötletet.

Mark: Igen, ez vicces. Amikor először kezdtünk el foglalkozni az ötlettel és megosztottuk a tévés szakemberekkel, a legtöbben csak a pikáns tartalommal foglalkoztak: egy férfi, három nő, számtalan ágyjelenet és valószínűleg egy forró kád és szauna is. Senki nem értette meg, hogy mélyebb értelmű jeleneteket akarunk készíteni a házasságról és a családról, csak az HBO. Ez a csatorna lehetett az egyetlen otthona a sorozatnak.

Milyen volt az HBO-val dolgozni? Jelentős szabadságot kaptatok a projekt fejlesztése során?

Will: A lényeg az HBO-val kapcsolatban az, hogy csodálatos az egyensúly, ami az együttműködés és a szabadság között létrejön. Hogy olyan kreátorokkal akarnak együtt dolgozni, akiknek nagyon erős víziójuk van és szenvedélyesen állnak a projekthez. És ehhez meg akarják nekik adni a lehető legtöbb szabadságot. De emellett rendelkeznek azzal, amit én úgy hívnék, hogy erős kurátori tekintet. Biztosak akarnak lenni abban, hogy a projekt illeni fog a programstruktúrájukba és nagyon intelligens vezetőik vannak, akik segíteni akarnak a készítőknek csiszolni és fejleszteni a víziójukat. Így nagyszerű az együttműködés.

Mark: Igen. Teljesen egyetértek Will-lel, hogy az HBO emberei rendelkeznek minden szükséges tapasztalattal a szeriális televíziózásban és egyszerűen jó az ízlésük. Rendelkeznek a tudással arról, hogy a kreatív folyamatok hogy működnek. És őszintén támogatnak is. Majdnem minden megjegyzés, amit valaha kaptunk tőlük egy forgatókönyvvel kapcsolatban vagy az egyik epizód vágásáról, mindig előbbre igyekezett vinni és erősíteni a show-val kapcsolatos elképzeléseinket. Nagyszerű volt az együttműködés.



Hogy zajlott a színészek kiválasztása? Gondoltatok valakire, mielőtt elkezdtetek keresgélni?

Will: Csak egy emberben gondolkodtunk biztosan, akire kifejezetten rá is írtuk a karaktert. Ő Chloë Sevigny volt Nicki szerepére. Valami miatt nagyon csodáltuk, csak ő volt a fejünkben a szerepre. Aztán később mindenki a helyére került egy nagyon hosszú casting folyamat után. Ez szintén nagyon nagy luxusnak számít, amit csak az HBO-nak köszönhetünk, mert náluk lehetőség van sokkal lassabb haladásra. Így a folyamat nagyon örömteli.

Először Bill Paxtont választottuk, aki tökéletes színésznek látszott erre a nagyon félreérthetetlenül amerikai vállalkozó szellemre. Ahogy belehelyeztük a szerepbe, a többi színész egyszerűen hozzá kapcsolódott. A kémia Jeanne Tripplehorn és Bill között félelmetes volt és ráadásul ő is nagyon jó színésznő. Ginnifer Goodwin feltörekvő fiatal színésznő volt, aki nagy kockázatot vállalt a meghallgatáson, hiszen egyszerűen Bill ölébe ugrott. Nagyon meglepett bennünket. Tökéletesnek látszott erre az “ange nue” azaz ‘kicsit sem angyal’ szerepre.

Össze tudnátok foglalni az ötödik évad történetszálait?


Mark: Nos, a negyedik évad… Bill a nyilvánosság elé állt a családjával és szó szerint a nyilvánosság elé a negyedik évad fináléjában, mert Utah állam szenátori posztjáért akart indulni. Az ötödik évad arról szól, hogy mik történnek ezután és milyen következményei lesznek ennek az óriási döntésnek. Szóval valami ilyesmire fűződik fel az ötödik évad és egyáltalán nem szép a történet. A főhős nagyon sok gyűlöletet szabadított fel a kampányban és nagyon nagy az ellenségesség a család felé is.

Will: Persze követjük a feleségeket is és azt, hogy mibe lettek belevonva és mi felé kell haladniuk. A vágyukat, hogy egyre inkább egyéniségek legyenek a házasságukban. Ez már a sorozat kezdete óta jelen van. És azt a törekvésüket is, hogy a család összetartó legyen és működjön. Mindig ez volt a mi víziónk is: olyan család volt ez mindig, amelynek együtt kellett maradni és amely együtt akart maradni. De olyan a kapcsolat, mint ahogy minden házasság ilyen nagyjából, hogy természeténél fogva nehéz egyénként kiteljesedni benne. Ugyanúgy, ahogy párként is az, ebben az esetben pedig csoportként.

És mindezek után mi volt az ok, amiért úgy döntöttetek, hogy befejezitek a Hármastársakat?

Will: Ez egy jó kérdés. Azt hiszem, alapból, amikor kitaláltuk az eredeti ötletet, volt egy általános elképzelésünk, hogy hol kezdjük és hová akarjuk eljuttatni a családot a végén. Amikor elkezdtünk az írókkal dolgozni az utolsó évadon, már néhány hete dolgoztunk, amikor rájöttünk, hogy “tudjátok mit srácok, már majdnem ott vagyunk.” Nem hiszem, hogy kéne nekünk még két év, hogy eljussunk odáig. Egy évre van már csak szükségünk, így megbeszéltük az HBO-val és nagyon pozitív választ kaptunk: "tudjátok srácok, ha úgy érzitek, hogy ez az az év, amikor be akarjátok fejezni, akkor inkább egy nagyon erős finálé legyen, mint hogy feleslegesen húzzuk és olyan történettel álljunk elő, amelyik nem szolgálja a korábbi elképzeléseiteket. Inkább egy izgalmas és teljes végkifejlettel záruljon. Érjük el a céljainkat, így a csúcson tudjuk abbahagyni, alkotóerőnk és kreatív víziónk teljében."

Ki a kedvenc karakteretek a sorozatban és miért?

Will: Ez olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy melyik a kedvenc gyerekem.

Mark: Egyetértek ebben Will-lel. De tudod mit? Az embereknek vannak kedvenc gyerekeik.

Igen, én is így gondolom.

Mark: Ez az igazság. Vicces, mióta befejeztük a forgatást a karakter, aki a legjobban megragadt a fejemben, a szereplő, aki velem van, amikor vezetek és amikor egy dugóban ülök és átkozom az előttem lévő autót és az embert, aki benne ül és ugyanúgy szenved mint én, az Nicki.

Azt hiszem, hogy ez azt jelenti, hogy ugyanolyan fanyar és mogorva a személyiségem, mint az övé, mert egyre többször van egy alteregója a fejemben, akinek a hangját hallom társaságban és üzleti ügyek intézése közben is. Ez a hang savanyú, sértett és sajnálkozó. Ezt hallom a legtöbbször.

Will: Sajnálom, de azt hiszem egyet kell értenem. Mindig Nicki karakterének a megalkotása volt a legnagyobb móka számomra. Nagy mélységei voltak ennek a szereplőnek. Bizonyos értelemben ő az a szereplő, akit imádtál utálni.

Mark
: Nem találsz még egy ennyire mély és mégis felszínes karaktert.

Will: Igen. De megérted, hogy honnan jön. Ő alapvetően nagyon bizonytalan és sérült volt, így azt gondolom, hogy a csavaros észjárása és manipulativitása és a gyerekessége végső soron nagyon is emberi. Mindannyian be tudjuk ezt azonosítani: tulajdonképpen ez a félelemből és bizonytalanságból ered. És ő vicces volt.



Nos, ahogy látom ez mindekettőtök számára teljesen egyértelmű választás volt. Mi volt számotokra a legjelenősebb vagy a legjobban szeretett sztori, ami a Hármastársak forgatásán történt? Ha voltak egyáltalán ilyenek.

Mark: Nos, ez is a kedvenc szereplővel van kapcsolatban. Azt hiszem, amikor Nicki a harmadik évadban beleszeret a kerületi ügyészbe, az egy magasztos történet. Látni ezt a konzervatív nőt, aki soha nem ismert és tapasztalt igaz szerelmet, az életében megtalálni azt. Megtapasztalni és látni, ahogy az esetlen, kínos érzelmek felé kinyitja a szívét.Ez egy csodálatos történet és az tény, hogy ellopta Margene személyijét, hogy megkapja az állást. Hazudott, hogy megkapja az állást. Hazudott az egész családnak. Szerettem ezt a történetet.

Will: Sajnos nem adhatunk ki mindent az utolsó évadról, de van ebben az évben is néhány történet, ami eljuttatja a karatereket azokhoz a következtetésekhez, amit valahogy igazán érzünk… Ahogy nézed, nem igazán tudod, hogy mi fog történni, de ahogy eljutsz az utolsó évad végére úgy fogod érezni, hogy “Ó, istenem.”, ez az egyetlen mód, ahogy befejezhettük.

Azt hiszem, hogy Lois-nak, Bill anyjának, nagyon megható és szép évad jutott, amely Mark és az én magánéletünkből ered. Mindkettőnknek idősebb szüleink vannak. Barb küzdelme is, hogy egyéniség legyen és meglegyen a saját tekintélye a házasságában, amelyben a férfi a főnök, szintén nagyon megindító történet. És Bill maga is, akiről néhányan azt gondolták, hogy túlságosan uralkodó és patriarchális, nagyon szép és hősies évadot kapott idén.

Mi volt a legnagyobb nehézség a sorozat készítése során, amellyel szembe kellett néznetek?

Mark: Időre végezni az írással. Az nehéz. Ez egy nem túl konkrét válasz, tudom, de ez az igazság. Ez egy nagyon bonyolult történet írás szempontjából, nincs olyan karakter, aki egydimenziós lenne. Mindannyian komoly fejtörést igényeltek. Amikor kitaláltál egy történetet, nem csak Bill számára és nem csak Bill és a feleségei számára kellett kidolgoznod. Végig kellett gondolni, hogy mi van az anyjával és az ő évadával. Ezek a karakterek mind hihetetlenül igényesek voltak az írási folyamat során. Kihívás volt, hogy jól megmunkált forgatókönyveket rakjunk össze időre az írók szobájában, hogy összeálljon az éves vetítési terv.

Will: Emlékezned kell, hogy a show hangneme mennyire bonyolult volt. Ez nem egy tiszta dráma. Biztosan nem volt vígjáték és még csak tipikus dramedy (olyan sorozat, melyről nem lehet eldönteni, hogy komoly dráma, vagy könnyed komédia – a szerk.) sem, ahogy mostanában nevezik. Nagy ambíciói voltak. Politikai és vallási kérdéseket tárgyalt, hittel és spiritualitással foglalkozott. Kezelni ezeknek a témáknak a különböző hangnemét és ez nagyon nehézzé tette a epizódról epizódra a sorozat írását. Ráadásul egyensúlyt kellett tartanunk a vicces és a komoly, a szomorú és a túláradóan vidám között.

Feltételezem, hogy kaphattatok néhány kritikát mindkét oldalról, a poligám családoktól és a monogámok részéről is. Hogyan bírkóztatok meg ezzel? Befolyásolták az írást bármilyen módon?

Mark: Nos, eléggé fura, de nem kaptunk túl sok kritkát a többnejű közösségtől. Biztosan rájöttek, hogy amit mi csinálunk az fikció és azért lehet némi hasonlóság bizonyos dolgokhoz. De nagyrészt azt gondolták, hogy ez egy tiszteletteljes portré az életmódjukról. Volt néhány fújás és kritika a mormon közösségből. De a mormonoktól érkező legtöbb bírálat olyanoktól érkezett, akik megvetették a sorozatot és nem láttak belőle soha egy részt sem. Így elég könnyen figyelmen kívül tudtuk őket hagyni. Vagy nevettünk rajtuk.

Az egyik interjúban azt mondtátok, hogy a sorozat titka az, hogy mindig is feminista show volt. Miért gondoljátok ezt?

Will: Elnézést. Mindig is milyen show volt?

Feminista show.

Will: Ó. Azt hiszem ez olyasmi volt, amin túl sokat lovagoltam. Igazából azt gondolom, hogy úgy kezdődött a sorozat, hogy a nőkről sokféleképpen szól. Arról, hogy hogyan irányítanak egy házasságot, amely…

Mark: Amelyben megfosztották őket a jogaiktól…

Will: Amelyben megfosztották őket a jogaiktól. Ami lenyűgözött minket a többnejű berendezkedésben az az, hogy volt ez a három nő, akiknek egy férfin kellett osztozniuk, voltak féltékenykedések stb. Ez egy nehezen kezelhető kapcsolat lenne számomra és Mark számára is. Így azt éreztük, hogy azt akarjuk megnézni, hogy a nők hogyan birkóznak meg a hatalommal ilyen felforgatott környezetben. És a feminizmus kinőtt a nők szükségleteiből, akik mindig férfi fennhatóság alatt éltek. Azt gondolom, hogy az elképzelés, hogy ez egy feminista show azért volt, mert be akartuk mutatni, ahogy a nők végül megtalálják az útjukat a férfi dominancia körül majd azon keresztül, ahogy csoportot alkotnak és szövetségeket formálnak annak érdekében, hogy fejlődhessenek.



Hisztek abban, hogy valaki egyszerre egynél több személybe is szerelmes lehet?


Mark: Jó kérdés. Csak férfi szemszögből tudom megválaszolni. Lehetséges erotikusan vonzódni egynél több személyhez? Abszolút, de én nem vagyok biztos abban, hogy ez szerelem. A szerelem annyi más szerzett tulajdonság, amely egy egyszerű vágyra épül rá és később a hűség, gondoskodás és odaadás felé halad tovább. Jóval bonyolultabb rétegzettség. Ez számomra a szerelem.

Talán lehetséges. Csak az én összes energiám mind egy kifejezett irányba halad, így nekem még elképzelni is nehéz, hogy ilyet csinálok vagy találok egy másik egyént, akivel egy ugyanilyen folyamatba kezdek.

Will: Az egyik dolog, amit fel akartunk fedezni, amikor elkezdtük a show-t, az az volt, hogy lehetséges-e. Valódi kapcsolat-e. Számtalan poligám kapcsolat volt a történelemben, a különböző kultúrákban. Biztosan még mindig vannak. A saját tapasztalatom az, hogy az odaadás, amit egy ember iránt érzel az egyfajta kikristályosodása annak, amit a szeretet jelent.

Azt hiszem, hogy szerethetjük az emberiséget és biztosan vonzódhatunk erotikusan sok emberhez egyszerre. De megtanulni azt, hogy mit jelent a szerelem, megtapasztalni a hullámhegyeket és völgyeket, a fájdalmakat, a szerelem áldásait… Az egyetlen mód, ahogy képes vagyok erre, az egyetlen emberrel lehetséges. Nem is akarom megpróbálni egynél több emberrel.

Mark: Igazán jó kérdés, mert végső soron ez az, amiért részt vettünk ebben a sorozatban. Ez az, amit megpróbáltunk dramatizálni. Ami hihetővé tette a sorozatot, az volt, hogy mind a négy egyént, Barbot, Bill-t, Nickit és Margene-t, őket kiteljesítette ez a házastársi közösség. Ez által a család által azt az odaadást, amiről Will-lel beszéltünk, amit mi csak egy monogám kapcsolatban ismerünk, azt ők ebben a poligám kapcsolatban érezték. Úgy érezték, hogy az áldozatok, amelyeket meg kell hozniuk, megéri annak a másik három embernek a szeretetéért, a család szeretetéért. Ezért készítettük a sorozatot.

Belefoglaltuk azt, hogy ez lehetséges és hogy ezek a fikciós karakterek úgy gondolják, hogy minden küzdelmük, minden féltékenykedés megéri. A legvégén, ez az irónia az egészben, szívemből kérdezem: ez tényleg igazi volt vagy csak fikció? Ugyanolyan tudatlanul fejezem be a sorozatot, ahogy elkezdtem.

Meg kell mondjam, hogy mint monogám pár nagyon meggyőzőek voltatok a poligámiával kapcsolatban. Egy átlag néző számára az elején nagyon furcsa volt nézni, de a vége felé már eléggé meg voltunk győzve arról, hogy működhet.

Will: Igen. Azt éreztük, hogy ezek a különleges, kitalált karakterek csak együtt, négyesben tudják átélni ezt a fajta szeretetet. Hogy valamilyen furcsa módon ők csak egységben tudnak működni. De én személy szerint nem akarok ilyen kihívást magamnak.

Van valamilyen különleges oka, hogy télen játszódik az ötödik évad?

Will
: Igen, van. A tél a metaforája annak a helyzetnek, ahol a család épp találja magát érzelmileg a traumatikus esemény után. A nyilvánosság elé léptek. Egy finomabb, még drámaibb tónust akartunk létrehozni az utolsó évadra.

Mark: Van egy sokkal praktikusabb válasz is erre, ami egyáltalán nem túl érdekes. Bill-t novemberben választották meg, a törvényhozás januárban ül össze, január első hetében. Az óra ketyegett és mi ezt akartuk felhasználni.

De Will-nek is igaza van. Egy mélyebb szinten a telet metaforaként használtuk és akármilyen fellengzősen is hangzik, az egyik név, akivel dobálóztunk az írók szobájában, amikor a szezon kezdetét terveztük, az Ingmar Bergmané volt. Egy kicsit visszafogottabb, érzelmileg bergmanosabb megközelítést szerettünk volna, legalább az évad elején. Ehhez a családnak tovább kellett lépnie az elmúlt négy év folyamatos tavaszából és nyarából egy sötétebb táj felé, egy hidegebb területre.

Will: Érdekes lehet a közép-európai nézők számára, hogy Kaliforniában, a napos Kaliforniában forgattunk és megpróbáltuk Utah-hoz, Salt Lake City-hez hasonlatossá tenni. Remek telek vannak arra, de soha nem lettünk volna képesek az ottani telet Kaliforniában rögzíteni. De meg akartuk csinálni, kihívás volt ez számunkra. Mint egy tévéshow, nem egy nagy költségvetésű mozifilm, létrehozni a telet itt, Kaliforniában. Azt gondoljuk, hogy csodás munkát végeztünk. Izgalmas része lehet az évad nézésének, hogy hogyan hoztuk létre a telet Kaliforniában. Egyfajta varázslat. Ezzel nem válaszoltam meg a kérdést, de ez a tél mellékhatása akkor is.

Mark: Igen. Bergmannak könnyű volt. Kisétálhatott a stúdióból, Stockholmban forgathatott és ott igazi tél volt. Szerettem volna látni, ahogy megpróbál telet forgatni Algírban.

Számtalan tekintélyes díjat és jelölést kaptatok a sorozat kezdete óta, Emmy-re és Golden Globe-ra jelölték a show-t. Melyik a legfontosabb számotokra és miért?


Mark: Nem gondolkodtam ezen soha, csak ösztönösen sírtam. Hihetetlenül örültem, amikor Chloë megnyerte a díjat.

Will: A Golden Globe-ot.

Mark: Igen. A díj minden színészért ragyogott. Chloë nagyon keményen dolgozik. És annyira szerény. Én beteg voltam, otthon feküdtem influenzával. Nem tudtam elmenni a ceremóniára, de néztem otthon a tévében és amikor nyert, hiába volt 39 fokos lázam, ugrálni és kiabálni kezdtem. Annyira boldog voltam. Még most is majdnem sírok amiatt, hogy mennyit jelent az a díj… Számomra ez az jelenti, hogy őt elismerték.

Will: Én is ezt gondolom. Vicces válasz, de mi elnyertük az Írók Céhének díját (Writers Guild Award), ami az Amerikai Egyesült Államokban az a díj, amit az írok maguk adnak íróknak és ezt mi elnyertük a pilotért, azaz a bevezető epizódért. Olyan sokat jelentett számunkra. Azok ismerjenek el, akik azt a nehéz munkát végzik, amit te. Ismerem a különleges feladatokat és nehézségeket, amelyekkel az írás jár és ezért jelent sokat, de a Golden Globe is sokat jelent, mert fontos számunkra, hogy ez egy általánosan elismert show. Mert tényleg különböző kultúrákat fog közre. A világ minden emberéhez szól, mert a témák a családról univerzálisak. A karakterek egyetemesek és a mód, ahogy szeretnek, ahogy szemet hunynak, ahogy csalnak és ahogy megváltást nyernek. Persze, hogy a Golden Globe mindig nagyon fontos díj volt számunkra. Ez a világ elismerését jelenti.



Mindezek után szerintetek mitől lett ennyire sikeres a sorozat?

Will: Ami sikeressé tette, az az, mindennél jobban az, hogy a sorozat a házasságról és a szerelemről szól. Hitről és a hitért való küzdelemért a világban, egy nagyon összetett világban.

Soha nem akartunk politizálni. Mindig is emberi kapcsolatokról szólt és mindig öröm volt nézni egy családot, amely sodródik és közben mégis mélyen szeretik egymást a tagjai. Ez volt a vicces része és ezért lett sikeres. Szeretik nézni ezeket a féltékeny nőket, akik végül az egymás iránt érzett mély szeretet miatt mindig összetartanak.

Mik a szakmai és a személyes terveitek a következő öt évre? Van valamilyen projekt a láthatáron?

Mark: Nos, igen. Reményeink szerint a következő öt évben a következő HBO show-nk harmadik évadáig is eljutunk. Már van egy egyezségünk az HBO-val a következő két évre, sorozatokat fejlesztünk nekik, így épp nagyon elfoglaltak vagyunk az irodánkban ötleteléssel. Már van is néhány elképzelésünk, amikkel kapcsolatban nagyon izgatottak vagyunk. Be fogunk mennümk az HBO-ba a következő hetekben és leülünk velük, hogy megbeszéljük a terveket.

Sem Will, sem én nem úgy kezdtük a karrierünket, hogy vágytunk volna vagy szándékunkban állt volna tévéshow-kat írni. De mindkettőnket elbűvölt az, amire a televízió képes. Szerelmesek lettünk abba a művészi kifejezési formába, amit az epizódikus televíziózás lehetővé tesz. Ez több mint amit egy színdarabbal elérhetsz. Több mint amire egy mozifilm képes. Majdnem olyan mint egy remek regényt megírni. Megadja a lehetőséget az elbeszélésre, a karakterek kibontására és a történetmesélésre, hogy a saját lelkedet is beleadd, hogy arról írj, ami fontos neked. Hihetetlen lehetőség és mi hosszú távon gondolkodunk.

Will: Igen. Teljesen egyetértek Markkal. Úgy tekintünk a televízióra, mint amely épp az aranykorát éli, olyan mint Rainer Werner Fassbinder. Ő készítette a csodálatos, mi is a címe, Berlin Alexanderplatz?

Igen.

Will: Filmkészítő karrierje vége felé ő is televízióban dolgozott. Persze Ingmar Bergman is televízióban dolgozott és mi, nem mintha mi ezekhez a nagy filmkészítőkhöz hasonlítanánk magunkat, de mi azt mondjuk , én azt mondom, hogy ez az a forma, amely megadja a lehetőséget, amely csodálatos. Az HBO pedig az a hely, amely magáévá teszi ezt a fajta epikus történetmesélést, ezt a regényszerű hozzáállást, és mi egyszerűen boldogok vagyunk, hogy ezt a munkát végezhetjük, hogy az HBO-nál készíthetjük ezeket a nagyszerű történeteket.

És bármi a munkán kívül?

Will: Ó, istenem.

Mark: Folytatjuk a folyamatban lévő szerelmi viszonyunkat Latin-Amerikával. Kérlek, ne mondd el senkinek. Ez egy nagyon titkos szerelmi viszony. Elsurranunk és a szeretőnkkel töltjük az időnket folyamatosan, akkor is, amikor dolgoznunk kéne. Szeretjük Guatemalát és Mexikót. Imádjuk Latin-Amerikát. Egyszerűen mindent imádunk benne. Ez a szenvedélyünk.

Will: És ha most megkérdezed, hogy lehetséges-e beleszeretni a világ több részébe is… Európában voltunk karácsony környékén. Csodálatos volt London és Párizs. Élünk-halunk azért, hogy minél többet lássunk a világból. Látni akarjuk Ázsiát is. Az utazás az a nagyszerű dolog, amit szeretnénk csinálni a közeljövőben. Minél többet látni a világból.

Mark
: Igen. Tulajdonképpen van egy erősen Közép-Európához kötődő projektünk, amit lassan megpróbálunk tető alá hozni. Bécs és Budapest között játszódik.

Ó. El kell jönnötök meglátogatni minket.

Will: Egyébként tetszeni fog neked is.

Igen, de mindenképp el kell jönnötök, mert ez egy csodálatos régió. Talán felpörgetné a képzelőerőtöket is.

Mark: Lefogadom, hogy így lenne.

Will: Szerintem inspirálna minket, különösen abban a projektben, amiről Mark beszélt. Mark, mondj neki valamit róla. Ne a karakterekről, csak a birodalomról.

Mark: Természetesen a Habsburgokról szól.

Remek boraink és ételeink is vannak.

Mark: Ez mindig segít.

Will: Igen, ez sokat segít.

2011-07-26

Tisztelt Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a jelen honlap cookie-kat használ olyan webes szolgáltatások és alkalmazások nyújtása céljából, melyek cookie-k nélkül nem lennének elérhetőek az Ön számára. A jelen honlap használatával Ön hozzájárul, hogy a böngészője fogadja a cookie-kat.

 

A cookie-k használatáról és a használatuk módosításáról itt tájékozódhat.


Többet ne jelenjen meg